Monday, July 23, 2012

de A380 superjumbos krijgt orders om dringende veiligheidscontroles


de A380 superjumbos krijgt orders om dringende veiligheidscontroles

Europese veiligheidsnormen toezichthouders besteld de controles voor een fout die voor het eerst in de nasleep van een A380-motor klapband ontstaan ​​in 2010, toen een Qantas-jet die eigendom een ​​ernstige motorstoring over Indonesië hebben geleden. Na inspecties van de Airbus-toestellen haarscheurtjes blijkt uit een rib-voet - een deel van het metalen frame van een vleugel.

A380 superjumbos zijn de veiligheid controles te ondergaan na het scheuren werden gevonden in Britse makelij van het vliegtuig vleugels. Europa's veiligheid van de luchtvaart autoriteit vertelde luchtvaartmaatschappijen vrijdag tot bijna een derde van de A380 in de wereld superjumbo vliegtuigen te inspecteren nadat Airbus nieuwe scheuren in metalen beugels zich in de vliegtuigen 'vleugels.

Een paar vliegtuigen, die zijn verricht meer dan 1.800 vluchten, zullen de controles moeten binnen vier dagen, zei het. Airbus zei dat de scheuren niet een onmiddellijke bedreiging voor de veiligheid. Indien scheuren worden gevonden, zal het uitvoeren van reparaties.

EASA zei in een verklaring op vrijdag: "Deze voorwaarde, zo niet gedetecteerd en gecorrigeerd, zou kunnen de structurele integriteit van het vliegtuig beïnvloeden." Zij voegde daaraan toe dat "de verdere verplichte acties zouden kunnen worden beschouwd" als het onderzoek nog gaande. Het heeft besteld inspecties voor de A380 die gevlogen meer dan 1.300 vluchten cycli - waar een heen-en terugvlucht tellen als een cyclus - in de komende zes weken. "Het is vastgesteld dat de ... scheuren kan op andere vliegtuigen te ontwikkelen na een periode van tijd in dienst."

Volgens de Flightglobal website, de volgorde van invloed op 20 A380's: 10 in handen van Singapore Airlines, zeven in handen van Emirates, een eigendom is van Air France en twee Airbus-test vliegtuigen. Volgens Reuters heeft het Europees Agentschap voor de veiligheid heeft zij haar luchtwaardigheidsrichtlijn na de Europese vliegtuig maker "twee sets van scheuren vermeld op de A380 slechts twee weken."

De luchtwaardigheidsrichtlijn riep op tot "een nauwkeurig visueel onderzoek" van de zogenaamde van het vliegtuig "vleugel rib voeten" - de metalen beugels die de vleugel de ribben te sluiten op de huid.

Het probleem heeft betrekking op beugels die A380 ribben hechten - langwerpige, ovale frames die zich over de breedte van de vleugel - aan de vleugel materiaal. Er zijn meer dan 2.000 van deze beugels per A380 vleugel, maar duidelijk is dat die scheuren zijn ontdekt op slechts een paar van hen. De fout wordt veroorzaakt door de druk op boutgaten wanneer de beugels zijn bevestigd aan de ribben. Airbus heeft al aangepast het productieproces van de A380, met de scheuren die zich op vliegtuigen die behoorden tot de eerste rollen Airbus productielijnen.

Het bureau geeft luchtvaartmaatschappijen tussen de vier dagen en zes weken vanaf 24 januari tot en het uitvoeren van de controles, afhankelijk van hoeveel tijd van het vliegverbod in het vliegtuig al geklokt op.

Maar het vliegtuig niet zijn geaard, en Howard Wheeldon, senior strateeg bij BGC Partners zegt Airbus of het bedrijfsresultaat luchtvaartmaatschappijen zouden niet de vliegtuigen te vliegen als ze onveilig zijn. Hij zei: "Ik denk niet dat we te allen zorgen te maken omdat ik denk dat de inzet voor het vliegtuig van de fabrikant en de woorden die ze hebben gebruikt deze week ondersteunende zijn dat dit vliegtuig is erg veilig en moet worden voortgezet om te vliegen. "

Bronnen:


No comments:

Post a Comment

  • Read this blog in another language