Sunday, May 20, 2012

Bagaimana Garrett Kem diasaskan dalam bilik tidur StumbleUpon sejarah hingga tangan Memberi Brad O'Neil


Bagaimana Garrett Kem diasaskan dalam bilik tidur StumbleUpon sejarah hingga tangan Memberi Brad O'Neil

StumbleUpon enjin penemuan (bentuk enjin carian web) Mencari dan Cadangan Itu kandungan web untuk pengguna ITS. Ciri-ciri yang membenarkan pengguna untuk menemui dan kadar laman web, gambar, dan video Itu adalah peribadi kepada citarasa mereka Pi diatasi dengan menggunakan rakan sebaya-sumber dan prinsip-rangkaian sosial.

StumbleUpon TELAH ditubuhkan pada November 2001 oleh Garrett Camp, Geoff Smith, Justin LaFrance dan Eric Boyd SEMASA masa di sekolah lepasan ijazah Garrett di Calgary, Kanada.

Kem bersama diasaskan pada tahun 2001 ketika melakukan StumbleUpon kerja pasca-siswazah di dalam sejarah Kanada asli. Sejak Kemudian, company've Been Melalui saham STI saksama naik dan turun - dan Kem telah melalui semuanya.

Dasarnya TELAH StumbleUpon kehabisan bilik tidur STI pengasas 'Sehingga penghujung tahun 2005, Apabila Ia Took $ 1.5 juta dalam Pembiayaan benih dan berlenggang ke San Francisco.

Momen beliau dalam syarikat manakah yang saya rasa benar-benar diambil dari MEMPUNYAI: "Apabila kita Lulus setengah juta tanda (pengguna berdaftar), Nampaknya lebih nyata.

Populariti perisian menarik Lembah Silikon pelabur Brad O'Neill untuk mengambil notis syarikat dan membantu Dengan langkah A ke San Francisco, serta Membawa di Selepas mengumpul dana berjumlah $ 1.2 juta daripada pelabur malaikat lain Ram Shriram termasuk (Google) Mitch Kapor (Mozilla Foundation), Pertama Modal bulat dan Ron Conway.

Tidak lama selepas itu pada tahun 2007, yang dijual kepada StumbleUpon ADALAH eBay untuk $ 75 juta. Tetapi seperti M Jadi Ramai besar & A, integrasi tidak akhirnya bekerja, dan pada tahun 2009 satu Camp sejarah dan asal pengasas Geoff Smith membeli StumbleUpon kembali bersama-sama Dengan kumpulan A pelabur.

Dedikasi kem tersebut StumbleUpon melalui tebal dan nipis dalam industri unik Nampaknya Jika label "usahawan siri" Sering digunakan sebagai lencana kehormatan.

Teknologi diutamakan - Lebih daripada dua pertiga daripada 80 kakitangan orang StumbleUpon adalah teknikal, kata Kem, yang sendirinya terlatih sebagai jurutera perisian. "Ada teknologi yang begitu banyak di bawah hud. Kami telah terpakai begitu banyak masa membuat sistem, dan sekarang ia agak rumit dan maju. "

"Idea Menyediakan cadangan tanpa Mengetahui apa yang anda mahu boleh menjadi berguna dalam tempat-tempat yang begitu banyak," kata saya. "Kami Dibina backend ini, dan kini kita boleh memberi tumpuan kepada satu atau dua platform pada satu-satu masa. Tetapi hanya terhad kepada [untuk pertumbuhan] adalah beberapa jurutera yang kita ada. "

Gunakan kerjasama penapisan StumbleUpon adalah satu proses automatik Antara Menggabungkan mesin pembelajaran dengan pendapat manusia kakitangan keutamaan, untuk mewujudkan Komuniti maya pelayar Web seperti yang berfikiran. Laman web Rating untuk mengemaskini profil peribadi (rekod blog-gaya laman web yang diberi nilai) dan menjana rangkaian rakan sebaya pelayar Web yang dihubungkan oleh kepentingan bersama.

Kadar pengguna di tapak dengan memberikan ibu jari, ibu jari ke bawah pada pilihan toolbar StumbleUpon, dan boleh meninggalkan komentar tambahan pilihan pada halaman kajian tapak, Yang Juga muncul pada blog pengguna.

Memberi ibu jari sehingga tapak keputusan tapak Menjadi Diletakkan di bawah "kegemaran" pengguna. Tambahan pula, pengguna tersandung Mempunyai Kebolehan Kepentingan peribadi mereka seperti "Sejarah" atau "Games".

Pada April 2007, StumbleThru perkhidmatan StumbleUpon Dilancarkan, Membenarkan pengguna toolbar tersandung dalam laman web seperti YouTube, Bawang, Perkhidmatan Awam Penyiaran dan Wikipedia.

Jun 13, 2010, menggunakan laman StumbleThru termasuk BBC.com, Blogger, Break.com, CNN.com, CollegeHumor, Flickr.com, FunnyorDie.com, Howstuffworks.com, HuffingtonPost.com, Metacafe.com, Pbs.org , PhysOrg, Rolling Stone, Scientific American, Bawang itu, Wikipedia, Wired.com, Wordpress, dan

Pengetahuan penggunaan pengguna StumbleUpon Menyampaikan keutamaan pengiklanan yang disasarkan.

Sebagai contoh, Mereka yang mendaftar untuk fotografi Kadang-kadang akan melihat iklan yang berkaitan dengan fotografi. Kandungan tersebut diteliti terlebih dahulu oleh manusia untuk "kualiti dan relevan" sebelum penghantaran STI.

Pada Ogos 2011, Stumble StumbleUpon Mencapai 25 bilion tanda, titik di Antara Mereka Adakah menambah tersandung lebih 1 bilion sebulan. pada bulan Oktober 2011, Itu Adakah Diumumkan StumbleUpon TELAH berpalang 20 juta pengguna berdaftar perkhidmatan.

Sumber:


No comments:

Post a Comment

  • Read this blog in another language